Summer in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Richèl Reijnders - WaarBenJij.nu Summer in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Richèl Reijnders - WaarBenJij.nu

Summer in New York

Door: Richèl

Blijf op de hoogte en volg Richèl

08 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

8 maanden alweer. 8 maanden dat ik me nog iedere dag laat verbazen door de duizend verschillende verzichten die deze stad heeft. Dat ik nog iedere dag vol verwonderig door Central Park loop, waar het gras en de bomen momenteel groener zijn dan ik me ooit voor had kunnen stellen. De zomer in New York is in één woord: prachtig!

Zomer in New York betekent een aantal dingen. Het betekent dat iedereen er nog leuker en meer 'fashionable' uitziet dan normaal. Fashion and New York, die twee kan ik niet eens meer los van elkaar zien. Hoewel sommige dames er een sport van maken om zo min mogelijk verhullends tot kledingstuk te bombarderen, zien veel mensen er fantastisch uit. Voornamelijk in het prachtige (en rijke) gedeelte Soho lijken het soms alleen maar modellen die op straat lopen.

Dan is er nog de drukte in alle openbare parken. Van Central Park, tot Bryant Park, tot Washtington Square Park, overal zijn honderden mensen. Iedere dag zitten mensen lekker buiten, geniet men op de bankjes van de zon, rollen er kindjes door het gras en spelen mensen vrijwillig live muziek. Overal is het gezellig! Met name in de weekenden, wanneer de picknickmanden voor de dag komen, is het net alsof ik midden door een film loop die ik normaal gesproken in Nederland zou kijken.

En dan mijn grootste deugd, het genot wat ik eten & drinken noem, dat is pas ècht fantastisch in de zomer! Helaas gaat dit ook dubbel zo snel ten koste van mijn zuurverdiende centjes, maar stiekem vind ik het toch altijd iedere stuiver waard. Ik vind niks leuker dan zoveel mogelijk nieuwe resraurants en barretjes ontdekken, helemaal wanneer er ook nieuwe gerechten te ontdekken vallen! In de zomer heb je soms het geluk dat je buiten kunt zitten, hoewel ik hier af en toe wel de romantiek mis van gezellige straatjes vol met terrasjes. Het blijft immers een grote stad, waarbij je buiten ook meteen aan de grote weg zit. Toch gaat er voor mij niets boven een goed glas wijn op een zwoele zomeravond, het liefst met een kaasplankje on the side...

Uiteraard heeft de zomer hier ook mindere kanten, zoals de enorme luchtvochtigheid. "Plakkerig" heeft hier een compleet nieuwe definitie gekregen! Ook blijft de warme veelal tussen de hoge gebouwen hangen, wat betekent dat het nooit echt afkoelt. Helaas komen er in een stad als deze, waar het vuilnis soms gewoon op straat wordt gedumpt, ook veel ongewenste beestjes voor de dag, die mij geregeld overal kippenvel bezorgen.

Desalniettemin, de zomer in New York vind ik fantastisch. And it just keeps getting betting!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richèl

Holaaa! Wat leuk dat je mijn profiel bekijkt! Mijn naam is Richèl en momenteel werk ik bij The Mark Hotel in New York voor mijn eindstage van de opleiding International Hospitality Management. Hoewel het leven hier altijd in de tiende versnelling staat probeer ik af en toe een leuk stuk te schrijven om de mensen thuis een beetje op de hoogte te houden :) Vind jij mijn verhalen nou nèt iets leuker dan 'gewoon leuk', azel dan niet om me een mailtje te sturen. Naast hospitality vind ik schrijfopdrachten namelijk ook ontzettend leuk en ben ik graag bezig met tekstverwerking!

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 1010
Totaal aantal bezoekers 40809

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2016 - 31 Oktober 2017

New York City!

Landen bezocht: