Christmas in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Richèl Reijnders - WaarBenJij.nu Christmas in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Richèl Reijnders - WaarBenJij.nu

Christmas in New York

Door: Richèl

Blijf op de hoogte en volg Richèl

02 December 2016 | Verenigde Staten, New York

Goooood morning! Op het moment van schrijven schijnt de zon hier volop, maar is het slechts 7 graden. Behoorlijk frisjes dus, maar dat mag natuurlijk ook wel als je je bedenkt dat het alweer december is. December! De tijd vliegt me gewoon continu voorbij! De winter doet ook in New York langzamerhand zijn intrede, hoewel we tot nu toe echt nog niks te klagen hebben. Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat we er in Nederland al heel anders bij zitten met z'n allen met temperaturen lager dan het vriespunt!

De Thanksgiving gekte is hier inmiddels voorbij. Geen kalkoen meer, geen overload aan eten in het algemeen meer, en geen 'HAPPY THANKSGIVING' meer van iedereen die je tegen het lijf loopt. Nee, in plaats daarvan beginnen we nu met 'HAPPY HOLIDAYS' van iedereen die je tegen het lijf loopt, want vanaf 1 december is New York volop in Kerstsfeer! En daar wordt Rizzie natuurlijk hartstikke vrolijk van!

Kerst in New York is echt precies zoals ik het me had voorgesteld en zoals ik het bijvoorbeeld op televisie had gezien. De kerstliedjes worden hier volop op de radio gedraaid, omdat er niemand is die tot en met 5 december nog verwachtingsvol de schoen voor de openhaard zet. Alles is verlicht, versierd en gedecoreerd. De etalages van de winkels zijn nog mooier dan anders, helemaal wanneer je langs de crème de la crème over Fifth Avenue loopt. Etaglages worden hier trouwens niet versierd op de manier zoals we dat in Nederland zijn gewend zijn, met een kerstballetje en wat extra lampjes. Etaglages komen hier tot leven! Alles is geautomatiseerd: poppen bewegen, dierenknuffels spelen met elkaar, en gigantische LED schermen maken het visueel nog geloofwaardiger allemaal. Zet daar een nog even een dikke stereoinstallatie achter en de winkel is klaar voor de decembergekte! Kerstshoppen in New York is namelijk waanzinnig populair, iets wat de winkeliers natuurlijk ook maar al te goed weten. Het gaat er dan ook wel een beetje om waar de meeste mensen in de rij staan om de winkels van binnen en van buiten te kunnen bekijken en waar ze hun volgende honderden dollar flapjes weer uit zullen geven.

Het mooiste aan Kerst in New York? Dat is natuurlijk de Rockefellertree! Ik moet zeggen dat ik nog behoorlijk nuchter blijf onder al het spectakel wat een verlichte wereldstad als deze te weeg kan brengen, maar op het moment dat ik die wereldberoemde boom dan eindelijk zelf in het echt zag kreeg ik overal kippenvel! Hij is echt prachtig! De lichtjes, de kleurtjes, de grootte, de mensenmassa er omheen, alles is exact zoals ik had gehoopt. Het beeld van mensen die dan onder het genot van warme chocolademelk zichzelf op de ijsbaan wagen maakt het natuurlijk helemaal af.

Na weer een week volop gewerkt te hebben ben ik lekker twee daagjes vrij. Op het werk gaat het goed en krijg ik eindelijk maar toch een beetje in de gaten waar ik nou allemaal mee bezig ben. Ik had nooit verwacht dat ik zoveel zou leren en dat dit eigenlijk nog maar 5 procent is van wat er allemaal nog te leren valt. Aan het einde van de dag loopt mijn hoofd vaak over van alle nieuwe informatie die ik weer gekregen heb, wat ik 's nachts probeer op te slaan en de volgende dag toe wil passen. Maar eerlijk is eerlijk, hoe leuk ik mijn stage op dit moment ook vind, twee dagen vrij heb je hier absoluut nodig om even bij te komen. Even lekker je eigen ding doen, met mensen afspreken waar je normaal geen tijd voor hebt, even de tijd nemen voor alles waar je zin in hebt. Vandaag ga ik bijvoorbeeld lekker een rondje hardlopen, maar ik heb gelukkig geen druk op de ketel van wanneer je vervolgens weer strak in pak op je werk moet staan. Nee, vandaag heb ik alle tijd voor mezelf, waar ik flink van ga genieten. Tijd is immers maar een relatief begrip en het gaat me momenteel veel te snel!

  • 03 December 2016 - 20:27

    Lotte Viet:

    Helemaal gaaf!
    Veel succes nog en geniet van de kerstgekte :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richèl

Holaaa! Wat leuk dat je mijn profiel bekijkt! Mijn naam is Richèl en momenteel werk ik bij The Mark Hotel in New York voor mijn eindstage van de opleiding International Hospitality Management. Hoewel het leven hier altijd in de tiende versnelling staat probeer ik af en toe een leuk stuk te schrijven om de mensen thuis een beetje op de hoogte te houden :) Vind jij mijn verhalen nou nèt iets leuker dan 'gewoon leuk', azel dan niet om me een mailtje te sturen. Naast hospitality vind ik schrijfopdrachten namelijk ook ontzettend leuk en ben ik graag bezig met tekstverwerking!

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 40806

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2016 - 31 Oktober 2017

New York City!

Landen bezocht: